A segítőkész sárkány

2015.12.07 14:41

A segítőkész sárkány

     Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy királylány és egy királyfi, akik nagyon szerették egymást. Megirigyelte a királylány szépségét a gonosz boszorkány, ezért egy nagyon magas toronyba zárta.

     A királyfi a keresésére indult. Kereste hegyeken, völgyekben, de sehol sem találta. Már nem tudta, hol keresse, amikor megpillantott egy hétfejű sárkányt. Látja, hogy sír és jajgat a sárkány, mert tüske ment a talpába. A királyfi kihúzta a tüskét és bekötözte a sárkány lábát.

-          Köszönöm, hogy segítettél rajtam! – szólt a sárkány.

-          Szívesen segítettem! – mondta a királyfi.

-          Mi járatban vagy errefelé? – kérdezte a sárkány.

Elmesélte a királyfi a történetét. Erre a sárkány így felelt:

-          Amiért te segítettél rajtam, én is segítek neked. A minap hallottam, hogy egy magas toronyban szépséges királylányt őriz a gonosz boszorkány. Ugorj fel a hátamra majd én elrepítelek ahhoz a toronyhoz!

Néhány szárnycsapás, és már ott is voltak a torony ablakánál. A királyfi beugrott az ablakon, ahol meg is találta a királylányt. Egymás nyakába borultak.

Ám a királylányt a gonosz boszorkány segédje, a törpe őrizte. A törpe a gonosz boszorkányért szaladt. A boszorkány meg akarta akadályozni, hogy a királyfi elvigye a királylányt. Már emelte a varázspálcáját, hogy elvarázsolja őket. Ezt észrevette a sárkány, fújt egy nagyot és a varázspálca porig égett.

     A varázslat nem sikerült. A fiatal pár a sárkány hátán visszarepült a királyságba. A sárkány a királyság őrzője lett. A királylány és a királyfi összeházasodott. Máig is élnek, ha meg nem haltak.

 

 Palik Gréta 5.c