Gyula

2015.10.22 15:22

Gyula

Reggel izgatottan keltem fel, amikor elérkezett a nap, hogy elinduljunk nyaralni.

Gyulára mentünk az Erkel Hotelbe. 4 napot és 3 éjszakát töltöttünk ott . Megragadott a város szépsége, tisztasága és megannyi  látnivalója. Ellátogattunk a híres  Százéves cukrászdába, ahol életem legfinomabb süteményét  ettem. Megmásztam a gyulai várat, és ízelítőt kaptam a vár történelméről. Mindennap lementünk a szüleimmel és a kistestvéremmel a híres gyulai Várfürdőbe, ahol testközelben éreztem az Aqua  palota  által nyújtott élményeket. Esténként sokat sétáltunk és gyönyörködtünk a vásári forgatagban, ahol meglepetésként kaptam egy szép tárgyi emléket. Majd este visszamentünk a szállodába. Másnap a hotel elől délelőtt és délután egy város néző kis busz indult. Mi is felszálltunk rá. Láttuk Erkel Ferenc  szülő házát és mellszobrát, a Sziszi szobrot Petőfi szobrot….stb. Ez az út összesen 30 perc volt. Nekem ez nagyon tetszett. Másnap elérkezett az utolsó nap, ami egyben a búcsú napja is volt. Ez engem szomorúsággal öntött el. Megfogadtam, hogy mivel nagyon jól éreztem magamat, vissza fogok térni.

Gyulán rengeteg látnivaló van.

 

 A Százéves Cukrászda mint ahogyan  a nevéből is kitűnik két emberöltővel ezelőtt is már működő cukrászműhely volt Gyulán. A belvárosi  katolikus nagytemplom tőszomszédságában található épülete,mely patinás berendezési  tárgyai és  eredeti  bútorzatai miatt is vonzza a turistákat. A cukrászdában  nagy kínálat süteményekből, fagylaltokból, de a híres gyulai kézműves cukrászda remekeit is megvásárolhatják a betérők. Csodálatos  bonbonok  csábítanak mindenkit, melyek akár kedves ajándék is lehet.

 

Boros Eszter